terug
Hoe kunnen we u helpen?

Het is mogelijk om over te stappen naar een andere zorgaanbieder. Hoe dit precies werkt, hangt af van de fase waarin uw behandeling zich bevindt.

De afspraak heeft nog niet plaatsgevonden

Bent u al door uw huisarts verwezen, maar heeft de eerste afspraak bij de andere zorgverlener nog niet plaatsgevonden? Dan kunt u terug naar uw huisarts. De huisarts kan de verwijzing annuleren en een nieuwe verwijsbrief maken voor ViaSana. Heeft u al een afspraak ingepland bij de andere zorgverlener? Vergeet dan niet om die afspraak ook te annuleren.

U bent al op afspraak geweest

Bent u al bij een andere zorgverlener geweest? Dan kunt u het snelst overstappen via een verwijzing van uw huidige behandelaar. Deze stuurt dan ook de benodigde onderzoeksgegevens mee met de verwijsbrief.

Uw huisarts kan u ook opnieuw verwijzen. In dat geval moet u zelf regelen dat uw medische gegevens naar ViaSana worden doorgestuurd.

Laat uw verwijzer duidelijk in de verwijsbrief aangeven of het gaat om een second opinion of een overname van behandeling.

Second opinion

Bij een second opinion vraagt u ViaSana om een tweede medisch oordeel over het advies dat u elders heeft gekregen. Met dit oordeel gaat u terug naar uw huidige behandelaar. Controleer vooraf of uw basisverzekering een second opinion vergoedt.

Overname behandeling

Bij een overname behandeling neemt ViaSana uw verdere behandeling over.

Dit kan bijvoorbeeld als:

  • uw huidige zorgverlener u doorverwijst voor een specialistische behandeling bij ViaSana;
  • of als u vanwege een kortere wachttijd kiest voor ViaSana.

Medische gegevens opsturen

Een afspraak voor een second opinion of overname behandeling kan pas worden gemaakt als alle medische gegevens van uw vorige zorgverlener bij ViaSana zijn binnengekomen. U moet hiervoor toestemming geven aan het ziekenhuis of de kliniek waar u eerder bent behandeld, zodat zij uw gegevens naar ViaSana mogen sturen.

Controleer zelf of uw medische gegevens op tijd bij ons zijn aangekomen. Neem één week vóór uw afspraak contact op met ons afsprakenbureau (0485 – 476 330) om dit te bevestigen.

Zijn uw gegevens nog niet binnen? Dan moeten wij de afspraak helaas verzetten.

Tijdens uw afspraak

De specialist van ViaSana luistert naar uw verhaal, doet indien nodig lichamelijk onderzoek en beoordeelt de meegestuurde informatie. Het is mogelijk dat de specialist tot een ander advies komt of aanvullend onderzoek nodig acht.

Heeft u bewegings- of pijnklachten? Wij luisteren graag.

Welcome at ViaSana

Our website is regularly visited by people from abroad.
We are currently investigating what kind of visitors these are.
Please answer the question below: