terug
Hoe kunnen we u helpen?

ViaSana hecht veel waarde aan wat u als patiënt vindt van uw behandelresultaat. Onder behandeling verstaat ViaSana ook het gekregen advies. Deze zeer waardevolle informatie gebruikt ViaSana om u beter voor te lichten en de kwaliteit van zorg te verbeteren. MijnViaSanaresultaat.nl is als onderdeel van uw behandeling opgezet om zo nog beter deze resultaten te volgen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van PROMs en PREMs. In 2012 is ViaSana als eerste in Nederland binnen de orthopedie en neurologie gestart met het meten van kwaliteit van zorg middels PROMs. 

Wat zijn PROMs en PREMs?

PROMs staat voor Patient Reported Outcome Measures; vertaald patiënt gerapporteerde uitkomstmetingen. Dit betekent dat met het invullen van wetenschappelijke vragenlijsten patiënten laten weten hoe het met ze gaat. De vragen gaan over functie, pijn, kwaliteit van leven en mate van herstel. PREMs is de afkorting voor Patient Reported Experience Measures. Patiënten laten middels het invullen van deze vragenlijsten weten hoe ze de service, nazorg en patiëntenvoorlichting ervaren hebben. Doordat u en alle andere patiënten vóór en op diverse momenten na de behandeling dezelfde vragen beantwoordt, kunnen we u vertellen wat u van uw behandeling en ViaSana mag verwachten. Daarnaast krijgt ViaSana een goed beeld hoe het met haar patiënten gaat en wat zij van de geleverde zorg vinden.

Patiëntenvoorlichting optimaliseren

Wat kan een gemiddelde patiënt weer na de behandeling? En is de pijn volledig verdwenen? Deze waardevolle informatie helpt u bij het kiezen van een behandeling. Het geeft u een goed beeld wat u van het behandelresultaat kunt verwachten. Daarnaast kunt u gedurende uw revalidatietraject zien of u op de goede weg bent. Nieuwsgierig? Bekijk onze Persoonlijke Prognose Check.

Kwaliteitsonderzoek 

De uitkomsten van het kwaliteitsonderzoek via www.mijnviasanaresultaat.nl (Interactive Studios, Rosmalen) gebruikt ViaSana samen met gegevens uit patiëntendossiers om de kwaliteit van haar zorg te blijven toetsen. Zo evalueren we behandelingen en onze specialisten. Daarnaast vergelijkt ViaSana haar resultaten met zorginstellingen uit het land. Klik hier voor een overzicht en een korte samenvatting per wetenschappelijke publicatie. 

Wetenschappelijk onderzoek

Om het uitvragen van uw uitkomsten en het gebruik van deze uitkomsten om onze zorg te verbeteren te blijven optimaliseren, doet ViaSana ook wetenschappelijk onderzoek. Dit heeft wetenschapscoördinator Yvette Pronk in haar promotie onderzoek uitgezocht voor heup- en knieprothese patiënten. Nieuwsgierig? Zie hier haar proefschrift.

Klik hier voor een overzicht en een korte samenvatting per wetenschappelijke publicatie.

Deelname onderzoek

Als onderdeel van uw behandeling wordt u door uw specialist gevraagd deel te nemen. 

Lees in onze privacyverklaring hoe ViaSana uw persoonsgegevens verwerkt. Heeft u vragen over het invullen van de vragenlijsten, bekijk dan de veelgestelde vragen pagina. 

Resultaten

In 2020 lanceerde ViaSana de Persoonlijke Prognose Check. Deze check laat zien wat u kunt verwachten van het herstel na een totale knie- of heupprothese operatie, valgiserende osteotomie, voorste kruisband reconstructiehallux valgus operatie of hernia operatie. Ook voor de andere behandelingen is onderzocht wat patiënten vinden van het resultaat. Klik hier om de resultaten van patiënten te bekijken. 

Heeft u bewegings- of pijnklachten? Wij luisteren graag.

Welcome at ViaSana

Our website is regularly visited by people from abroad.
We are currently investigating what kind of visitors these are.
Please answer the question below: