terug
Hoe kunnen we u helpen?

Mijn ViaSana

Mijn ViaSana is dé nieuwe app waarmee u informatie over uw afspraak en uw dossier kunt inzien. Informatie over uw behandeling of operatie kunt u vinden in een andere app, de behandelpad app.



Wat is Mijn ViaSana?

Mijn ViaSana is een persoonlijke en beveiligde website van waaruit u:

  • Uw medische gegevens kunt inzien, zoals:
    • Uw medicijnoverzicht kunt bekijken.
    • Uw afsprakenoverzicht kunt raadplegen.
    • Uw dossier kunt bekijken via de app op uw telefoon.
    • Uw actuele gezondheidsproblemen kan inzien.
    • Uw allergie kunt inzien
    • Het overzicht bekijken van uw medische voorgeschiedenis
  • Informatie voor uw eerste afspraak in de kliniek in kunt zien. 
Wat kost het gebruik van Mijn ViaSana?

Mijn ViaSana is een gratis service voor onze patiënten. 

Hoe kan ik mij aanmelden?

Mijn ViaSana bevindt zich op dit moment in de testfase.

U kunt online aanmelden voor Mijn ViaSana doormiddel van inloggegevens die via een uitnodigingsmail naar u toegestuurd krijgt. Hier staat een instructie in hoe u uw account kunt activeren.

Mijn ViaSana is na het activeren direct toegankelijk alleen het tabblad ‘medisch dossier’ niet. Hiervoor moet u zichzelf geïdentificeerd hebben in de kliniek. Waarom? Zie onderstaande vraag. 

Waarom kan ik na het inloggen in Mijn ViaSana nog niet mijn medisch dossier inzien?

De veiligheid van uw medische gegevens staat bij ons voorop. Daarom is het alleen mogelijk om uw medisch dossier in te zien nadat u zich heeft geïdentificeerd in de kliniek. Op deze manier weten wij zeker dat alleen u toegang krijgt tot uw dossier.

Wat heb ik nodig om Mijn ViaSana te kunnen gebruiken?

Voor het gebruik van Mijn ViaSana heeft u nodig:

  • Een pc, laptop, smartphone of een tablet (Apple of Android);
  • Een e-mailadres
  • Toegang tot het internet en een internetbrowser zoals Google Chrome, Safari, Microsoft Edge (windows 10) of Mozilla Firefox.

Om uw gegevens in te zien via een smartphone of tablet adviseren wij u gebruik te maken van de Mijn ViaSana app. Meer informatie vindt u onder het kopje  ‘Hoe kan ik de app van Mijn ViaSana downloaden’?

Mijn internetbrowser toont Mijn ViaSana niet.

Internet Explorer is geen toegankelijke browser voor Mijn ViaSana. U wordt aangeraden om Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari of Microsoft Edge (Windows 10) te gebruiken.

Het activeren van mijn account werkt niet.

Neem contact op met de kliniek.

Ik begrijp de informatie in Mijn ViaSana niet, wat moet ik doen?

Wanneer u informatie in Mijn ViaSana niet begrijpt, neemt u deze vraag dan mee naar uw volgende poli-afspraak. Wanneer u geen volgende poli-afspraak heeft kunt u telefonisch contact opnemen met de kliniek.  

Wat moet ik doen als de medische informatie in Mijn ViaSana niet klopt?

De informatie in Mijn ViaSana komt direct uit uw medisch dossier. Vraag tijdens uw volgende afspraak aan uw zorgverlener om de gegevens aan te passen.

Kan ik gegevens uit Mijn Dossier downloaden en printen?

Wanneer u bent ingelogd in Mijn ViaSana, kunt u via de app op het tabblad Profiel, uw dossieroverzicht downloaden en printen. 

Zijn de gegevens in mijn medisch dossier algemene gegevens die ook beschikbaar zijn bij andere zorginstellingen?

Nee. De gegevens die worden weergeven in het medisch dossier op Mijn ViaSana zijn alleen gegevens die van toepassing zijn op uw behandeling bij ViaSana. 

Kan ik ook inzage krijgen in mijn volledig dossier als ik meer informatie wil dan in Mijn ViaSana zichtbaar is?

Als patiënt heeft u recht op inzage in uw dossier. Om uw volledige dossier te kunnen inzien, neem dan contact op met de kliniek. 

Kan ik een afspraak maken via Mijn ViaSana?

Nee, dit wordt nu nog niet mogelijk gemaakt via Mijn ViaSana. 

Kan ik iemand anders toegang geven tot mijn account van Mijn ViaSana?

Nee, dit wordt nu nog niet mogelijk gemaakt via Mijn ViaSana. 

Kunnen mijn partner en ik samen één Mijn ViaSana hebben?

Dit is niet mogelijk. Medische informatie is vertrouwelijk. Daarom hebben u en uw partner ieder een eigen Mijn ViaSana - account.

Hoe kan ik de app van Mijn ViaSana downloaden?

De gratis app van Mijn ViaSana heet Mijn ViaSana. Zoek binnen de App Store of Google Play Store op de naam “Mijn ViaSana”. 

Heeft de app van Mijn ViaSana dezelfde functionaliteiten als de website?

De Mijn ViaSana app bevat dezelfde functionaliteiten die de website ook biedt zoals onder meer een overzicht van uw afspraken, uitslagen en medicijnen.

Ik ben ingelogd in Mijn ViaSana, maar er staat geen informatie in. Hoe kan dat?

Wanneer u geen informatie maar wel afspraken ziet staan, dan is er op dit moment nog geen informatie uit uw medische dossier beschikbaar in Mijn ViaSana. Na uw eerste polibezoek verschijnt relevante informatie in uw portaal. 

Ik ben mijn gebruikersnaam of wachtwoord van Mijn ViaSana vergeten. Wat moet ik doen?

Stuur uw achternaam en geboortedatum naar ons op per e-mail: mijnviasana@viasana.nl. Nadat wij u geverifieerd hebben, zullen wij u een nieuw gebruikersnaam en/of wachtwoord toesturen.

Hoe veilig is de inlogmethode van Mijn ViaSana?

De veiligheid van uw medische gegevens staat voorop in ons ziekenhuis. Er wordt gebruik gemaakt van een 2-factorauthenticatie. Dit betekent dat u na het invoeren van uw gebruikersnaam en wachtwoord altijd per sms een unieke code toegestuurd krijgt. Een extra stap om uw identiteit te controleren.

Hoe gaat Mijn ViaSana om met mijn privacy?

Algemeen

Wij gaan op een veilige manier om met uw gegevens. We voldoen aan de normen voor het uitwisselen van medische gegevens op het internet die ook gelden voor ziekenhuizen en andere zorginstellingen.  

Wat is het privacybeleid?

Uw gegevens in Mijn ViaSana komen uit uw medisch dossier. Voor uw gegevens in Mijn ViaSana gelden dezelfde regels als voor uw digitale dossier dat we in de kliniek gebruiken. U leest meer over het privacybeleid op https://www.ViaSana.nl/over-ons/kwaliteit-en-veiligheid/privacy/

Ik ben automatisch uitgelogd. Waarom?

Wanneer u voor langere tijd inactief Mijn ViaSana gebruikt, dan zult u automatisch worden uitgelogd. Dit om de privacy van uw gegevens te beschermen. Wij raden u aan uit te loggen als u uw computer/laptop/tablet verlaat, ook als het maar heel even is.

Met wie kan ik contact opnemen als ik meer vragen heb?

Neem contact op met de kliniek.

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u contact met ons opnemen per e-mail: support@ViaSana.nl

Er zijn geen resultaten gevonden op uw zoekwoord.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Staat uw vraag of antwoord er niet bij? Neem vrijblijvend contact met ons op

Patiëntenstop tot en met 5 april
laatste nieuws