terug
Hoe kunnen we u helpen?

Mijn ViaSana

Mijn ViaSana is dé nieuwe app waarmee u informatie over uw afspraak en uw dossier kunt inzien. Informatie over uw behandeling of operatie kunt u vinden in een andere app, de behandelpad app.



Wat is Mijn ViaSana?

Mijn ViaSana is een persoonlijke en beveiligde website van waaruit u:

  • Uw medische gegevens kunt inzien, zoals:
    • Uw medicijnoverzicht kunt bekijken.
    • Uw afsprakenoverzicht kunt raadplegen.
    • Uw dossier kunt bekijken via de app op uw telefoon.
    • Uw actuele gezondheidsproblemen kan inzien.
    • Uw allergie kunt inzien
    • Het overzicht bekijken van uw medische voorgeschiedenis
  • Informatie voor uw eerste afspraak in de kliniek in kunt zien. 
Hoe zit het met de veiligheid en privacy van mijn medische gegevens?

Wij gaan op een veilige manier om met uw gegevens:

  • We voldoen aan de strengste normen voor het uitwisselen van medische gegevens op het internet die ook gelden voor ziekenhuizen en andere zorginstellingen.
  • MijnViaSana maakt gebruik van tweestapsverificatie, dat is een extra beveiligingslaag. Nadat u inlogt met uw gebruikersnaam en wachtwoord komt u niet direct in MijnViaSana. We willen eerst zeker weten dat u degene bent die probeert in te loggen. Daarom krijgt u na het invullen van uw gebruikersnaam en wachtwoord een toegangscode naar uw mobiele nummer ge-smst. Pas als u de toegangscode heeft ingevuld komt u in MijnViaSana. Als een hacker uw wachtwoord weet te achterhalen, kunnen ze dus niet zomaar inloggen.
  • U kunt gebruik maken van bijna alle MijnViaSana-functionaliteiten zodra u gepland staat voor een afspraak in ViaSana. Het tabblad dossier, waar uw medische gegevens in staan, wordt echter pas zichtbaar als de frontofficemedewerker u heeft ontvangen en geïdentificeerd aan de balie in de kliniek. Daarom moet u altijd een geldig legitimatiebewijs meenemen.
  • Uw gegevens in MijnViaSana komen uit uw medisch dossier. Voor uw gegevens in MijnViaSana gelden dezelfde regels als voor uw digitale dossier dat we in de kliniek gebruiken. Bekijk ons privacyregelement.
Waarom krijg ik niet direct een automatische e-mail als ik nieuwe inloggegevens aanvraag?

Voor het aanvragen van nieuwe inloggegevens kunt u het formulier invullen op www.viasana.nl/mijnviasana. Het kan drie werkdagen duren voordat u van ons nieuwe inloggegevens ontvangt. Vanwege de bescherming van uw medische gegevens versturen wij niet direct een automatische e-mail met nieuwe inloggegevens. Een medewerker van ViaSana controleert of uw ingevulde formulier overeenkomt met de gegevens die bij ons bekend zijn. Zo weten we zeker dat u degene bent die nieuwe inloggegevens aanvraagt. Na de controle ontvangt u een e-mail met nieuwe inloggegevens. Als uit de controle blijkt dat uw gegevens niet overeenkomen, dan nemen wij telefonisch contact met u op.

Hoe kan ik mij aanmelden?

Enkele dagen voor uw eerste afspraak ontvangt u een e-mail met inloggegevens. Hier vindt u tevens een instructie voor het activeren van uw account. Heeft u deze e-mail niet ontvangen? Vul dan het hulpformulier in op www.viasana.nl/mijnviasana.

Ik heb geen SMS-bericht met code ontvangen. Wat moet ik doen?

Ga naar www.viasana.nl/mijnviasana en vul het hulpformulier in onderaan de pagina.

Het activeren van mijn account werkt niet. Wat moet ik doen?

Ga naar www.viasana.nl/mijnviasana en vul het hulpformulier in onderaan de pagina.

Wat heb ik nodig om Mijn ViaSana te gebruiken?

Voor het gebruik van Mijn ViaSana heeft u nodig:

  • Een pc, laptop, smartphone of een tablet
  • Een e-mailadres
  • Een mobiele nummer
  • Toegang tot het internet
Waarom is het tabblad dossier leeg in MijnViaSana?

De veiligheid van uw medische gegevens staat bij ons voorop. Daarom is het alleen mogelijk om uw medisch dossier in te zien nadat u zich heeft geïdentificeerd in de kliniek. Op deze manier weten wij zeker dat alleen u toegang krijgt tot uw dossier.

Waarom toont mijn internetbrowser MijnViaSana niet?

Internet Explorer is geen toegankelijke browser voor Mijn ViaSana. U wordt aangeraden om Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari of Microsoft Edge (Windows 10) te gebruiken. Ook kunt u een app downloaden op uw smartphone of tablet, u heeft dan geen internetbrowser nodig.

Wat kost het gebruik van Mijn ViaSana?

Mijn ViaSana is een gratis service voor onze patiënten. 

Ik begrijp de informatie in Mijn ViaSana niet, wat moet ik doen?

Wanneer u informatie in Mijn ViaSana niet begrijpt, neemt u deze vraag dan mee naar uw volgende poli-afspraak. Wanneer u geen volgende poli-afspraak heeft kunt u telefonisch contact opnemen met de kliniek.  

Wat moet ik doen als de medische informatie in Mijn ViaSana niet klopt?

De informatie in Mijn ViaSana komt direct uit uw medisch dossier. Vraag tijdens uw volgende afspraak aan uw zorgverlener om de gegevens aan te passen.

Kan ik gegevens uit Mijn Dossier downloaden en printen?

Wanneer u bent ingelogd in Mijn ViaSana, kunt u via de app op het tabblad Profiel, uw dossieroverzicht downloaden en printen. 

Zijn de gegevens in mijn medisch dossier algemene gegevens die ook beschikbaar zijn bij andere zorginstellingen?

Nee. De gegevens die worden weergeven in het medisch dossier op Mijn ViaSana zijn alleen gegevens die van toepassing zijn op uw behandeling bij ViaSana. 

Kan ik ook inzage krijgen in mijn volledig dossier als ik meer informatie wil dan in Mijn ViaSana zichtbaar is?

Als patiënt heeft u recht op inzage in uw dossier. Om uw volledige dossier te kunnen inzien, neem dan contact op met de kliniek. 

Kan ik een afspraak maken via Mijn ViaSana?

Nee, dit wordt nu nog niet mogelijk gemaakt via Mijn ViaSana. 

Kan ik iemand anders toegang geven tot mijn account van Mijn ViaSana?

Nee, dit wordt nu nog niet mogelijk gemaakt via Mijn ViaSana. 

Kunnen mijn partner en ik samen één Mijn ViaSana hebben?

Dit is niet mogelijk. Medische informatie is vertrouwelijk. Daarom hebben u en uw partner ieder een eigen Mijn ViaSana - account.

Hoe kan ik de app van Mijn ViaSana downloaden?

De gratis app van Mijn ViaSana heet Mijn ViaSana. Zoek binnen de App Store of Google Play Store op de naam “Mijn ViaSana”. 

Heeft de app van Mijn ViaSana dezelfde functionaliteiten als de website?

De Mijn ViaSana app bevat dezelfde functionaliteiten die de website ook biedt zoals onder meer een overzicht van uw afspraken, uitslagen en medicijnen.

Ik ben ingelogd in Mijn ViaSana, maar er staat geen informatie in. Hoe kan dat?

Wanneer u geen informatie maar wel afspraken ziet staan, dan is er op dit moment nog geen informatie uit uw medische dossier beschikbaar in Mijn ViaSana. Na uw eerste polibezoek verschijnt relevante informatie in uw portaal. 

Ik ben automatisch uitgelogd. Waarom?

Wanneer u voor langere tijd inactief Mijn ViaSana gebruikt, dan zult u automatisch worden uitgelogd. Dit om de privacy van uw gegevens te beschermen. Wij raden u aan uit te loggen als u uw computer/laptop/tablet verlaat, ook als het maar heel even is.

Met wie kan ik contact opnemen als ik meer vragen heb?

Neem contact op met de kliniek.

Staat uw vraag er niet bij? Dan kunt u contact met ons opnemen per e-mail: support@ViaSana.nl

Er zijn geen resultaten gevonden op uw zoekwoord.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Staat uw vraag of antwoord er niet bij? Neem vrijblijvend contact met ons op

Corona maatregelen
laatste nieuws